:D <3 . -

Kursdags

Hallihallå!

Jahani! Idag är det kursdags... för mig (utan vov) och alla andra
människor ;) <3
jag ska dra om sisådär 40 minuter eller nåt :)
men hela dan är förstörd av det jädra regnet! fytusan!

Men inget att göra åt...

Igår var jag hos Alice häst och red på hennes kompis häst Charmeur. Helt undebart var det! Först
red vi i jättevacker höstmiljö =) sen trillade det ner massa äpplen från ett träd - och det såg inte hästarna. Så jag satt
av och gav hästarna lite äpplen. Flash (alice häst) käkade på. Haha och Charmeur tuggade, tuggade, och tuggade på sin halva. Tillslut när vi skrittat en bit fick jag sitta av igen och ta av tränset för han kunde inte tugga med bettet i munnen. Haha vi var livrädda för att han skulle smita , men det gjorde han inte (a)'
Sen travade vi till en äng och skulle galoppera. Vet inte hur många gånger alice varnade på för att Charmeur skenade men jag tyckte det verkade skoj. Ängen var jättelång och vi kunde galoppera ganska långt.
Flash började galoppera i lugn, behaglig galopp. Jag höll in Charmeur som gjorde lite vackra dressyrövningar (inte riktigt på meningen). Galopperade på stället tills jag la till skänkeln och då tryckte han ner hela rumpan och far iväg som en kanon! Haha man fick stå upp och såga, han är lite stum om man säger så. Det enda han gjorde var att gå ner på tygeln och rusa framåt! Då fick jag gå in på en volt och då gick det skitbra =) Men det var skitkul.
Sen gick vi in i en hage och hoppde lite stockar. Charmeur äger på det! :D
Sen red vi upp iskogen på lite äventyr och kom sen till en stubbåker. Där travade jag på en volt och Charmeur som är supersvår att få ner på tygeln gick ner på tygeln jättefint och hade liksom lite piaff trav :) Urhärligt :D
sen kom vi hem och hoppade några hinder, lägger upp film senare. HIndret var bara typ 50 cm som lite "avslutning" :)

men nu ska jag kila och packa lite.
Heidoo :D

Kommentarer

onödiga kommentarer raderas ;) <3 :

Namn :) :
kom ihåg mig ?

e-mail: (publiceras inte!)

hemsida/blogg:

din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
2