:D <3 . -

ingen träning =/

Men istället tog jag med Ludde x 2 (lillebrorsan och hunden) och wimsan ner till mölnaängen.
Först var hon verkligen Wimsiga Wimsan. Flamsade runt och var okoncentrerad, men efter en liten knäpp på nosen lydde hon mig perfekt :)
Tränade platsliggning med wilma och det gick riktigt bra. Hon lekte border collie också, min sötnos. medans jag tränade
lite inkallning med luddehund hade jag lagt freesben i gräset. När jag vänder blicken mot höger
ser jag hur wilma har hukat sig och stirrar på freesbeen, samtidigt som hon smyger sig fram emot den.
Jag hade faktiskt kommenderat ligg och stanna så jag lät henne inte fortsätta. Jag knäppte med fingrarna och kommenderade ligg och så låg hon stilla.Det gillar vi.
Egentligen skulle vi dragit ut och tränat men så blev det inte. Hursomhelst så
var jag nöjd med lite lydnadsträning med Wilma bara här hemma så det är helt okej.
Jag tränade även lite kontaktält, (film länger ner), och hon gjorde riktigt fina.. lite BC aktigt. Hon böjde liksom hela framkroppenn och var helt totalfokad. Jättetrevligt tycker jag. Nu känns det som om att våra gamla fina kontaktfält ska bli riktigt bra igen. Dom var ju lite si och så med dom nu efter sommaren så vi har jobbat ganska mycket på det. Dock har hon inte riktigt haft de perfekta fälten jag önskade men dom börjar komma nu. Supertrevligt :)
Imorgon ska jag rida halv tio och nu snart ska jag kolla på Idol.
Nu får ni skriva lite i gästboken ... Hemsidan börjar bli tom !
Men jag kom på att det var längesen jag lovade gabbi att lägga ut en film på stella i slalom... så nu ska jag fixa den! Och så får ni en film från idag när vi kör lite trampa. Dock kom inte "border collie fälten" med på filmen =/ men det här var rätt hyfsat i alla fall. Det var ganska svårt att hålla koll på Ludde, filma och kommendera Wilma samtidigt... men det funkade! ;)
Ja wimsan var riktigt lydig idag! Man kan inte fatta att hon löper - hon virrar inte runt alls. Fast lite rubbad var hon ju i förrgår.. men nu var det bättre.

Nu ska ni få kika på filmerna.. annars får ni ha det en jättebra fredagkväll. (: <3



Min bebis <3

(stella filmen kommer i andra inlägget :D)


Kommentarer

onödiga kommentarer raderas ;) <3 :

Namn :) :
kom ihåg mig ?

e-mail: (publiceras inte!)

hemsida/blogg:

din kommentar:

Trackback
RSS 2.0
2